Potrzeba w marketingu

W marketingu równie ważnym pojęciem jest oczywiście potrzeba. Człowiek najczęściej dokonuje zakupów jeżeli posiada potrzebę posiadania czegoś. Oczywiście bieżące potrzeby realizowane są przez codzienne zakupy i wynikają one z potrzeby jedzenia, picia czy też fizjologii. Jednak każdy człowiek indywidualnie posiada odmienne potrzeby jak również można zauważyć, że pewne grupy społeczne mają potrzeby, które wynikają miedzy innymi z zapewnienia dzieciom form rozrywki.

Kształtowanie się potrzeb wynika też z fizjologii, psychiki czy też wielu innych potrzeb. Ludzie mają potrzeby, na które wpływ posiadają reklamy telewizyjne. Oczywiście nakłaniają one najczęściej do dokonania zakupu ściśle określonego produktu. Wielu ludzi po prostu nabiera się na tak zwany chwyt marketingowy i kupuje reklamowany towar. Największy wpływ na kształtowanie się potrzeb ma postęp naukowo techniczny. Powoduje on, że coraz to częściej na rynek zostaje wprowadzony nowy produkt, który ma zachęcić nabywców do dokonania zakupu z góry wybranym sklepie. Każdy człowiek ma świadomość, że potrzeby są nieograniczone.

program partnerski



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *